Εκ των νυστέρων
Σκαλίζοντας χθες μερικά μπλογκ, διάβασα ξανά για την Αμαλία. Αφού ξεφύλλισα διάφορα ποστ, έπεσα πάνω στα ονόματα των γιατρών που καταγγέλλονται - τα οποία όταν είχα πρωτοδιαβάσει την υπόθεση είχα προσπεράσει. Προς μεγάλη μου έκπληξη, μεταξύ τους ήταν δύο, τα οποία γνωρίζω. Έχω η ίδια υπάρξει ασθενής των Καραγεωργίου και Παναγόπουλου πριν από μια δεκαετία στο Γενικό Κρατικό.
Η δική μου εμπειρία ήταν πολύ θετική. Το νευρολογικό τμήμα λειτουργούσε άψογα δεδομένων των αντίξοων συνθηκών που επικρατούν σε ένα δημόσιο νοσοκομείο. Οι ώρες επισκεπτηρίου τηρούνταν αυστηρότατα, το ίδιο και ο αριθμός των επισκεπτών, οι γιατροί και οι νοσοκόμες ήταν ευγενικοί και αποτελεσματικοί, η Καραγεωργίου μια εντυπωσιακά αυστηρή και ικανή διευθύντρια, στην οποία είχα την αίσθηση ότι οφειλόταν η τάξη μέσα στο χάος. Ό,τι άκουσα από άλλους ασθενείς ή γιατρούς για αυτή την ομάδα ήταν μόνο θετικό. Δεν μου πέρασε στιγμή απ' το μυαλό -παρόλο που είμαι εξαιρετικά καχύποπτη- ότι έκαναν κάτι για τα λεφτά και δεν τέθηκε ποτέ τέτοιο θέμα. Συγκεκριμένα μάλιστα, θυμάμαι την Καραγεωργίου να ενδιαφέρεται προσωπικά και να χαίρεται προσωπικά -παρόλο που δεν με γνώριζε προσωπικά-, όταν έμαθε ότι με κάλυπτε η ασφάλιση του πανεπιστημίου, οπότε δεν θα χρειαζόταν να πληρώσω τίποτα. Και ακριβώς επειδή μια πολύ δύσκολη στιγμή της ζωής μου απαλύνθηκε από το γεγονός ότι ένιωσα ότι ήμουν -και ήμουν- σε καλά χέρια, το θεωρώ άδικο και επικίνδυνο οι συγκεκριμένοι γιατροί που γνώρισα να αντιμετωπίζονται σήμερα μαζικά και χωρίς καμία έρευνα σαν εγκληματίες που από αδιαφορία και από συμφέρον στέλνουν ανθρώπους στον τάφο. Χαίρομαι για άλλη μία φορά που τις μέρες της διαμαρτυρίας υπήρξαν ψύχραιμες και θαρραλέες φωνές σαν του Κουκουζέλη.
Δεν συνηθίζω να γράφω τέτοια ποστ. Τώρα που έχει καταλαγιάσει κάπως αυτό το κύμα όμως, πιστεύω όλο και περισσότερο ότι η μπλογκόσφαιρα αντιμετώπισε το ζήτημα σαν μια δοκιμή της δύναμής της. Μόνο που η δύναμη καλό είναι να συνοδεύεται κι απ' την ανάλογη ψυχραιμία και ευαισθησία. Διαφορετικά, θα είμαστε επιρρεπείς σε σοβαρά μπλογκικά λάθη.
20 σχόλια:
συμφωνώ
επειδη κι εγω ειμαι εξαιρετικα καχυποπτος, μου φαινεται λιγο παραξενο το οτι δεν προσεξες αρχικα το ονομα της γιατρου που οπως λες σε βοηθησε τοσο πολυ και το ανακαλυψες τωρα (εκ των νυστερων) που πλεον δεν μπορει να υπαρξει αντιλογος...
Τι να πεις... Νοιώθεις και λίγο γραφικός όταν μιλάς έτσι... Κι εγώ την ξέρω την Καραγεωργίου. Κι εγώ το βίωμά μου προσπάθησα να υπερασπιστώ. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι η ενστικτώδης βεβαιότητα, όσων παραπονούνται ότι δεν γράφτηκε κάτι όσο ζούσε η κοπέλα, ότι ξέραμε την ύπαρξη του μπλογκ της πριν τον θάνατό της. Όχι ότι θα πείραζε δηλαδή αν, γνωρίζοντας την ύπαρξη του μπλογκ, πάλι δεν γράφαμε τίποτα... Δεν επιλέγεις πάντα τη στιγμή που θα πεις δυο κουβέντες... Όσο ζει ο άλλος, κάνεις υπομονή μήπως και ξεκαθαρίσουν μερικά σημεία που σου φαίνονται θολά... Κι έπειτα η κακοήθεια, αν υπάρχει (μιλάω για μένα πρωτίστως, αλλά και για σένα), διακρίνεται δια γυμνού οφθαλμού.
Τώρα σε "μπλογκικά λάθη" εγώ τουλάχιστον αποκλείεται να υποπέσω γιατί, ως γνωστόν, δεν είμαι μπλόγκερ.
Όντως, υπάρχει κάποιο ερωτηματικό.
Σκαντζόχοιρε, αν πιστεύεις ότι δεν μπορεί να υπάρξει πια αντίλογος, τότε φαίνεται να πιστεύεις ότι πρόκειται για μια μεμονωμένη περίπτωση, η οποία ενδεχομένως να εμπίπτει στην περίπτωση του λάθους και όχι της συστηματικής εκμετάλλευσης των ασθενών. Και το ενδεχόμενο του λάθους και το ενδεχόμενο της συστηματικής εκμετάλλευσης των ασθενών εμείς δεν έχουμε κανένα στοιχείο, καμία γνώση και καμία αρμοδιότητα για να τα κρίνουμε. Την προσωπική μου εμπειρία αναφέρω και δεν έχω κανένα σκοπό να μετατρέψω το μπλογκ μου σε δικαστήριο. Το αν θα υπάρξει ή αν υπήρξε δικαστική διάσταση με λόγους και αντίλογους σε αυτή την ιστορία, είναι και ήταν επιλογή των άμεσα θιγόμενων.
ou,
λαθος=κανω ολες τις απαραιτητες εξετασεις στον ασθενη και μετα κανω κακη εκτιμηση των αποτελεσματων. Η Αμαλια κατηγορουσε τους γιατους της για αδιαφορια και οχι για λαθη και μου φαινεται λιγο απιθανο ενας γιατρος να ειναι μεμονομενα αδιαφορος. Δεν αμφισβητω την δικη σου εμπειρια, απλα θεωρω οτι δεν αποδεικνυει τιποτα για την αξιοπιστια της γιατρου. Ενας επαγγελματιας γενικα κρινεται απο οσα ΔΕΝ κανει σωστα imho.
Απο την αλλη εχεις δικιο στο εξης: εχει στηθει ενα ειδος λαικου δικαστηριου, απολυτα αναρμοδιου να κρινει οτιδηποτε. Θα γινει αραγε καποια επισημη ερευνα; Η υποθεση της Αμαλιας αν δεν κανω λαθος ειχε φτασει μεχρι την βουλη αλλα φοβαμαι οτι το θεμα θα θαφτει και θα μεινουμε εμεις να λεμε ο καθενας το μακρυ του και το κοντο του...
Σκαντζόχοιρε, κι εμένα μου φαίνεται λίγο απίθανο ένας γιατρός να είναι μεμονωμένα αδιάφορος και στη δική μου περίπτωση δεν είδα καμιά αδιαφορία, απεναντίας μάλιστα. Επίσης, θεωρώ ότι ένας επαγγελματίας φυσικά κρίνεται και από όσα κάνει σωστά. Όπως και νά' χει, θέλω να πω ότι πριν βιαστούμε να ζητήσουμε την κεφαλή των γιατρών επί πίνακι, οφείλουμε, καθότι ηθικότεροι απ' τους γιατρούς που καταδικάζουμε, να έχουμε μάθει ακριβώς πώς έχουν τα πράγματα. Μέχρι τότε, τουλάχιστον ας αμφιβάλλουμε.
Κουκουζέλη, δεν είχε τύχει να διαβάσω εκείνο το ποστ (σε αυτή την περίπτωση, κύριε efokeenap, λέγεται "ποστ";)
τσοπ;
Ou ming, νυστέρων ξενυστέρων, μάλλον στον ύπνο πιαστήκαμε.. δεν είχαμε χρόνο να επεξεργαστούμε το συναίσθημα και δράσαμε παρορμητικά. Ετσι κρίνω από τον εαυτό μου, έτσι βρίσκω ότι λειτούργησα στο ζήτημα "Αμαλία", χωρίς πολλή σκέψη.
Αυτό έχει και τα καλά του βεβαίως, αλλά έχει και τα αρνητικά του. Ακόμα δεν έχει περάσει αρκετός χρόνος πάντως, νομίζω, ώστε να γίνει συνολική αποτίμηση του ξεσηκώματος του Μπλογκοχωριού.
:-)καλά κάνεις και τοποθετείς το λιθαράκι σου.
apokleieis dhl. thn epilektikh symperifora enos giatroy, ou ming? alliws na feretai ston mesoasto epeidh den ton pairnei ki alliws kai diaforetika sthn ergatikh taxh.. as mhn koroideyomaste.. oloi oi giatroi einai akomh pio thnhtoi apo tous koinous thnhtous
Τσοπ γκιουζέλ, μεσιέ κουκ.
Ροδιά, σε ευχαριστώ για το δικό σου λιθαράκι εδώ.
Γιατρέ, μεσοαστεία - μεσοσοβαρά, αν με ξαναπείτε μεσοαστή, θα σας πατήσω με το τζιπ.
Νομίζω οτι πραγματικά ου έπραξες το σωστό και κατέθεσες την άποψη σου γιατι στην αντίθετη περίπτωση δεν θα ήσουν έντιμη απέναντι σε ανθρώπους που πραγματικά σε βοήθησαν σε ενδεχόμενη δικη σου δύσκολη στιγμή.
... η μπλογκόσφαιρα αντιμετώπισε το ζήτημα σαν μια δοκιμή της δύναμής της. Μόνο που η δύναμη καλό είναι να συνοδεύεται κι απ' την ανάλογη ψυχραιμία και ευαισθησία ...
with great power comes great responsibility :)
Δυστυχώς το θέμα δεν εξαντλείται στις υπεργενικεύσεις.
Ναι, δεν είναι όλοι οι γιατροί καθάρματα, ούτε κι όλοι οι βλόγκερς παρασύρονται εύκολα.
Όπως και νά'χει όμως, αυτή τη βαβούρα συζητήθηκε κι από μμε πέραν των βλογκζ.
Για μένα, αυτό από μόνο του είναι πολύ σημαντικό. Διαισθάνομαι ότι ξυπνάνε συνειδήσεις, οι οποίες δεν παρακολουθούν τα ηλεκτρονικά κανάλια και δε θα έφταναν στα αυτιά τους αυτά τα περιστατικά.
Μακάρι να διαισθάνεσαι σωστά, mersault. Με αυτό το εύκολα παρεξηγήσιμο ποστ σκοπός μου δεν ήταν να πω ότι όλοι οι γιατροί είναι άγγελοι και όλοι οι μπλόγκερς διάβολοι. Εφόσον ονομάστηκαν συγκεκριμένοι γιατροί όμως, θεωρώ ότι καλό είναι να μην διασύρονται άδικα στο όνομα μιας καλής πράξης. Όσο για τη βαβούρα που έγινε, επίτρεψέ μου να είμαι κάπως επιφυλακτική. Περιστατικά καταγγέλλονται και βαβούρα γίνεται συνέχεια και στα τηλεοπτικά παράθυρα, στο ραδιόφωνο, στις εφημερίδες. Δεν ξέρω αν η βαβούρα είναι αυτό που λείπει για την αφύπνιση των συνειδήσεων ή κάτι άλλο. Να είναι κανείς επιφυλακτικός και ψύχραιμος και να σκέφτεται και να κρίνει. Αυτό ήθελα να πω. Φαντάζομαι ότι είναι ωραία αίσθηση να έχεις κάποια δύναμη. Ακόμη πιο ωραία όμως θεωρώ την αίσθηση ότι διαφέρεις από τους δυνατούς που ξέρεις.
poio einai to montelo tou jeep gia na prosexw ?
Δηλαδή με είπατε. Σας τσάκωσα.
Συμφωνώ ότι η 'καταδίκη' κάποιου με βάση την ατομική 'καταγγελία' από κάποιον άλλο δεν είναι 'ήθικά' δίκαιη.
Γιατί, όμως να είναι ισχυρότερο το αντίθετο; (η 'αθώωση' κάποιου με βάση την ατομική 'υπεράσπιση' από κάποιον άλλο)
Μη ξεχνάμε ότι και ο κ.Σπύρου είχε και έχει (και καλώς έχει) υπερασπιστές άψογης συμπεριφοράς του προς αυτούς αλλά, ο ίδιος ομολόγησε τελικά και 'πανδήμως' -στη Ζούγκλα-, όταν ο θόρυβος είχε κοπάσει, την αλήθεια που η Αμαλία κατήγγειλε.
Το θέμα που αναδείχτηκε από την Αμαλία δεν αφορά μόνο σε 'ονόματα'. Είναι μια τραγική πραγματικότητα που τη βιώνουν καθημερινά πολίτες που δεν έχουν 'γνωριμίες' και 'προσβάσεις'. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν γιατροί και επιστήμονες που λειτουργούν κατά τον όρκο τους (μπορεί να είναι και οι περισσότεροι, μπορεί και όχι).
Η συναισθηματική υπερβολή που φυσιολογικά εμπεριέχεται στην ιστορία της Αμαλίας δεν πρέπει να γίνει 'άλλοθι' για να 'ωραιοποιηθεί' μια κακάσχημη αλήθεια που, επαναλαμβάνω, δεν αφορά σε συγκεκριμμένα πρόσωπα αλλά, κατά τη γνώμη μου πάντα, στη συνολική εικόνα του συστήματος υγείας.
Δημοσίευση σχολίου